♥ Gudomligt god

Igår gjorde jag en sån underbart god middag som jag även åt till lunch idag. Måste säga att den är just nu min favorit rätt. Lätt att göra och såå gudomligt god!
 
Teriyaki-kyckling i ugn  3-4 port
 
2 stora kycklingfilèer
salt, peppar
2 dl creme fraiche
2½ dl matlagningsgrädde
1½ dl teriyakisås
1 vitlöksklyfta
1-2 tsk sambal oelek
 
Dela kycklingen i mindre bitar, ca 4 bitar/filè (jag brukar ta 4 hela bitar) . Stek de hastigt och krydda med lite salt och peppar. Flytta över de till en ugnsfast form. Blanda ihop creme fraiche, grädde och teriyakisås i en bunke. Pressa ner vitlök och tillsätt sambal efter smak. Häll såsen över kycklingen och tillaga i ugnen i 200 grader ca 30 min. Servera med ris och sallad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0