♥ Ord ur mitt hjärta

En dikt som jag spontan skrev i det fria för några år sedan.
 
lyssna, hjärtslag, andetag, ögonlock, känslor
 
lyssna
till sången här i mitt hjärta
som kommer djupt inifrån
du gör så dina hjärtslag blir till min musik
 
du gör så mitt hjärta kan slå
eller du kanske gör så mina andetag bildar min värld
du kunde lika gärna vara milår ifrån mig
 
men det är du inte
du är mitt liv
du är min framtid
ditt namn är
fastklottrad under mina ögonlock och mitt hjärta
viker pappershjärtan av
mina känslor
och jag saknar
och jag älskar
       Dig
 
musik, pussel, ord, älska, hand, vingar
jag lyssnar på musik
och lägger pussel av mina ord
Ditt leende och dina ögon
visas så fort mina ögon släcks
 
Lyssna
du håller mig i ballans
med dina vingar du bär
 
            jag vill
 
känna din famn i min
luta min hand mot din kind
känna dina lätta andetag
rista in jag älskar dig under dina ögonlock
 
ögonblick, viska, öra, älska,
du är mitt ögonblick
          och
jag viskar i ditt öra
 
Jag älskar dig

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0