♥ Trasig

Jag var rädd
Rädd för att gå till skolan
Ska det va så!?

Svaret är
NEJ!

När du började i vår skola
Verkade du snäll och trevlig
Men
Nej det var du inte.
Du kom fram till mig skrikandes
Varför? jag har inte
gjort dig nått
Du hakade alltid upp på mig
Du kunde ALDRIG lämna mig
ifred
Du slog mig,Sparkade mig, Skrek
Men det räckte visst inte för dig,
Nej
Du förde fram din syster så hon oxo skrek på mig

"SÄGER DU ETT
ENDA ORD TILL,TILL MIN SYSTER SÅ KOMMER DET INTE FINNAS NÅGOT KVAR AV DIG,
FATTAR DU!?!"

Du gjorde alltid så att jag sprang därifrån
gråtandes
Sittandes inne på toaletten i evigheter gråtandes.
Du drog ner
mig så jag kände mig liten och Ynklig
Jag grät tills sömns varenda
natt...
Skrek för mig själv VARFÖR!?!
Jag skolkade, bara för
Dig

[Det sägs att tiden läker alla sår, men inte det]

Ibland
kändes det som att jag inte andades
Fick ingen luft
Vågade inte berätta
för nån då
För då kunde du föra ner mig igen
Jag va trasig,
TRASIG

[Ordet Trasig är lika starkt som ordet Hata]
 
En dikt skriven av mig från ett utav de jobbigaste upplevelserna i mitt liv! Det enda man ville va att försvinna från helvetet...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0